ChicOnAir presents Alice in Wonderland series (1-6 Chapters - A review) _ 26.03.14


 Πρώτα απ'όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω την Comfortably Numb, ακροάτρια του poplie, αλλά και του ChicOnAir Show από την αρχή των εκπομπών της "Αλίκης", που μοιράστηκε την παραπάνω φωτογραφία της. Και χρησιμοποιείται για την εκπομπή της Τετάρτης 26 Μαρτίου (21:00-23:00), που θα γίνει μια ανασκόπηση της αναζήτησης στον κόσμο της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων και στην γέννηση ουσιαστικά μιας νέας ιστορίας, μιας νέας "Αλίκης".

Στις 13 Νοεμβρίου 2013, ξεκίνησε η αναζήτηση της ιστορίας.
Από το πρώτο κεφάλαιο "Down the Rabbit-Hole" (mixcloud link), ήταν ξεκάθαρο ότι η λογική της δίωρης εκπομπής θα είναι ένα χαοτικό, σκληρό, βιομηχανικό, βρώμικο soundtrack και αντίστοιχη θα είναι και η εκδοχή της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων. Μια καθ'όλα σύγχρονη και βιομηχανική "Χώρα" ή εφιάλτης. Για την αφίσα της εκπομπής χρησιμοποιήθηκε "πειραγμένη" μια φωτογραφία χοάνης, από αυτές που χρησιμοποιούνται στις εκφορτώσεις χύδην προϊόντων στα λιμάνια.

Αρκετό διάστημα μετά, μου ήρθαν στο μυαλό κάποιες επιπλέον ιδέες για το πως θα μπορούσε να παρουσιαστεί το πρώτο αυτό κεφάλαιο σαν μια ολόκληρη ιστορία ή ένα επεισόδιο μιας τηλεοπτικής σειράς (ας πούμε...). Η πρώτη σκηνή είναι η Αλίκη να βρίσκεται στο σταθμό των λεωφορείων, που φεύγει για μια μεγαλύτερη πόλη, από τη μικρή επαρχιακή πόλη που ζούσε. Καθώς βρίσκεται μέσα στο λεωφορείο και ταξιδεύει, ταυτόχρονα με τις κινούμενες εικόνες από το παράθυρο βλέπουμε σε flash-back κάποια στιγμιότυπα της ζωής της. Τη σχέση της με τους γονείς της, τον πρώτο της αποτυχημένο έρωτα, την καταπίεση της επαρχίας για ένα κορίτσι που θέλει να ζήσει τη ζωή της στα όρια (αν και δεν το χει συνειδητοποιήσει ακόμα). Και στο κλείσιμο του συγκεκριμένου επεισοδίου θα ακούγεται ο ήχος του μέταλλου, καθώς η Αλίκη εισέρχεται σε μια μεταλλική χοάνη/λαγούμι γεμάτη φόβο για το άγνωστο, αλλά και το σκοτάδι. Ο ΦΟΒΟΣ ήταν και η λέξη κλειδί.

Μουσικά, η συγκεκριμένη εκπομπή έκανε μια μικρή παρουσίαση στην εταιρεία Hospital Productions. Μια εταιρεία, που σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της, Dominick Fernow (Prurient, Vatican Shadow, κλπ) αναζητεί μέσα από τις κυκλοφορίες της, τις διάφορες μορφές του φόβου στη σύγχρονη ζωή.

Τόσο η φωτογραφία του πρώτου κεφαλαίου όσο και αρκετών από τα επόμενα κεφάλαια είναι τραβηγμένη από κινητό. Και η επεξεργασία επίσης γίνεται στο ίδιο ερασιτεχνικό (DIY) πνεύμα.

Ακολούθησαν δύο μέρη από το κεφάλαιο "Pool Of Tears", όπου η Λίμνη των Δακρύων μετατράπηκε σε μια σκοτεινή θάλασσα, όπου επιπλέουν νεκρά ζώα. Μια νεκρή χελώνα και το κεφάλι χωρίς σώμα ενός πτηνού.

 
Στο πρώτο μέρος (mixcloud link) έγινε ένα μικρό αφιέρωμα στην εταιρεία Mordant Music, όπου τις κυκλοφορίες της, τις χαρακτηρίζει η στοιχειωμένη ατμόσφαιρα μουσικών από καλλιτέχνες όπως ο ίδιος ο Mordant Music, Ekoplekz, ακόμα και ο Shackleton. Επίσης, στο πρόσωπο του Cosmic Dennis Greenidge βρέθηκε το πρόσωπο ενός κακού στοιχειού της ζωής της Αλίκης. Πιθανώς ένας άνθρωπος που την κακοποιούσε. Ένα σίγουρα σκοτεινό κομμάτι της ζωής της.





Στο δεύτερο μέρος του κεφαλαίου (mixcloud link) δεν έγινε κάποιο μουσικό αφιέρωμα, ούτε δόθηκε κάποια επιπλέον πληροφορία, απλά σκοπός ήταν να ολοκληρωθεί η εικόνα της σκοτεινής θάλασσας και των νεκρών ζώων που επιπλέουν σε αυτή.





Αισίως, στις αρχές Δεκέμβρη πριν το διάλειμμα των διακοπών, έγινε η εισαγωγή στο τρίτο κεφάλαιο, "The Caucus Race And A Long Tale" και στην αρχή της νέας χρονιάς ολοκληρώθηκε με το δεύτερο μέρος. 


Ο Μαραθώνιος της Ολομέλειας (Caucus Race), μετατράπηκε σε έναν λαβυρινθιακό χορό, που συμμετέχουν, εκτός των νεκρών ζώων του δεύτερου κεφαλαίου, τριακόσιες κατσαρίδες που ονομάζονται Τροϊκανός Χορός. 

Σε αυτό το μέρος (mixcloud link) έγινε ένα μουσικό αφιέρωμα στην εταιρεία Blackest Ever Black και σε μουσικές από Regis, Tropic Of Cancer, αλλά και τον αγαπημένο μου Lustmord.


Στο δεύτερο μέρος του ίδιου κεφαλαίου, η βασική εικόνα ήταν μια μεταλλική κατασκευή που μοιάζει με μια τεράστια ουρά, που το τέλος της ουράς μοιάζει με φαλλό. 

Μεταγενέστερη εικόνα ήταν, η Αλίκη να παρατηρεί το μεγάλο πέος ενός εραστή της και ταυτόχρονα να υπάρχει η εικόνα να παραπέμπει στη μεταλλική κατασκευή της ίδιας της αφίσας. 

Στην ίδια τη νουβέλα του Λούις Κάρολ, η Αλίκη ρωτάει ποιος είναι ο νικητής του Μαραθώνιου. Και το Ντόντο απαντάει: "Όλοι νίκησαν, και όλοι πρέπει να πάρουν βραβείο". Με αφορμή αυτή τη φράση, επιλέχθηκε σαν τραγούδι εισαγωγής, You never win των Zerfas (τα αδέρφια David και Herman).

Μουσικό αφιέρωμα έγινε στην εταιρεία Sacred Bones Records, παρουσιάζοντας κυκλοφορίες από The Cultural Decay, Destruction Unit, Pop. 1280 και άλλους.

Συνεχίζοντας στο τέταρτο κεφάλαιο με τίτλο "The Rabbit Sends A Little Bill", το πρώτο μέρος (mixcloud link) ήταν μια πολύ έντονη ραδιοφωνική εμπειρία κάνοντας ένα αφιέρωμα στην εταιρεία PAN, του Bill Kouligas. Με μουσικές από Andre Vida, Marginal Consort, Mohammad, Lee Gamble, Jar Moff και άλλους. 


Εδώ βλέπουμε το σώμα της Αλίκης να γιγαντώνεται ανεξέλεγκτα. Τα ρούχα της να σκίζονται και να παραμένει γυμνή στο κέντρο της μικρής πόλης με τους υπόλοιπους κατοίκους να περπατάνε αδιάφορα μπροστά της. 

Η Αλίκη ασφυκτιά απέναντι σε όλα τα στερεότυπα της επαρχιακής πόλης. Το σώμα της καίει και το συγκεκριμένο soundtrack εξυπηρετεί ακριβώς αυτό το συναίσθημα, αυτό το στοιχείο. ΦΩΤΙΑ.



Στο δεύτερο μέρος του "The Rabbit Sends A Little Bill" (mixcloud link), η Αλίκη βρίσκεται σε ένα club. Ένα αρκετά παλιομοδίτικο club. Προσέχει το κομμάτι "Smalltown Boy" των Bronski Beat. Ο στίχος "Run away, turn away" της καρφώνεται στο μυαλό. Η ατμόσφαιρα γίνεται πιο σκοτεινή. Το ίδιο και η μουσική. Προσέχει έναν τύπο στη μέση της σκηνής να χορεύει σε έναν δικό του ρυθμό, σχεδόν τελετουργικό. Ξαφνικά, το σώμα του φαίνεται να αλλάζει, πιάνει το κεφάλι του σαν να πονάει. Το κεφάλι του μετατρέπεται σε έναν άγριο αφρικάνικο σκύλο. Επιτίθεται στους άλλους θαμώνες του μαγαζιού, που τους τρώει. Καταφέρνουν να τον σκοτώσουν και μια μπάντα εμφανίζεται στο τέλος ανάμεσα στα πτώματα και παίζει το Egyptian Waltz. 

Στη συγκεκριμένη εκπομπή έγινε ένα αφιέρωμα στην εταιρεία Sahko Recordings από τη Φινλανδία, αλλά και των θυγατρικών της. Μια εταιρεία που συνδυάζει πολύ επιτυχημένα τόσο τις κλασσικές jazz δημιουργίες του Jimi Tenor όσο και τα ηλεκτρονικά/ηχητικά τοπία του Mika Vainio. 

Αυτό ήταν ουσιαστικά και το τελευταίο αφιέρωμα σε μια εταιρεία μέσω των εκπομπών της "Αλίκης". Στα επόμενα κεφάλαια ήθελα να ακολουθήσω περισσότερο την ίδια την ιστορία, χωρίς να περιορίζομαι στο να βρω μια εταιρεία πάντα να παρουσιάσω. Ήθελα η ίδια η ιστορία να γεννάει τη λογική των κομματιών. Όχι, να αναζητώ την εταιρεία, αλλά την ιστορία, την αλληλουχία των σκηνών. Ώστε η εκπομπή να γίνει ένα ζωντανό ραδιοφωνικό έργο, soundtrack.

Οι πρώτες ιδέες της νέας αυτής κατεύθυνσης, παρουσιάστηκαν στην εισαγωγή (mixcloud link) του πέμπτου κεφαλαίου "Advice From A Caterpillar". 


Το πρόσωπο της κάμπιας είναι αυτό της φίλης μου, της Βάσως Καβαλιεράτου, μιας από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της, μέλος της ομάδας Ab Ovo

Η Αλίκη βρίσκεται σε ένα σκοτεινό τούνελ. Ακούει από μακριά πολύ δυνατή μουσική και βλέπει κάπου στο βάθος ένα έντονο μωβ φως να αναδύεται. Το πλησιάζει, όπου εμφανίζεται μπροστά της μια μεγάλη, πανέμορφη κάμπια. Η κάμπια της τραγουδάει το Take it Easy του King Tubby. Και χορεύει σε ψυχεδελικούς ρυθμούς και μουσικές. Η Αλίκη θαμπώνεται από την ομορφιά της, την πλησιάζει, την αγγίζει και η κάμπια πέφτει κάτω σε έντονους πόνους. Ξεκινάει μπροστά στα μάτια της Αλίκης η μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα. Όπου πετάει μακριά, βγαίνοντας από το τούνελ.

Μια ακόμα ιδέα, που ήρθε μεταγενέστερα, είναι ότι και η Αλίκη σε αυτή τη φάση της ιστορίας, αρχίζει τη μεταμορφωσή της. Πιθανόν να υπάρχει και μια σκηνή, μπροστά από τον καθρέφτη που κουρεύει με την ψιλή τα μαλλιά της με μια κουρευτική μηχανή.

Επίσης, με αφορμή και την ιδιότητα της Βάσως ως ηθοποιού, στη συγκεκριμένη εκπομπή παρουσιάστηκαν μουσικές που είτε χρησιμοποιήθηκαν σε soundtrack ταινιών, ή αποτέλεσαν τις βασικές συνθέσεις σε παραστάσεις. Μουσικές από Alwin Nikolais, Julee Cruise, ή Kreng. Πέρα από τις μουσικές που συνοδεύανε τις παραπάνω σκηνές.


Στο δεύτερο μέρος (mixcloud link) του "Advice From A Caterpillar", η Αλίκη ερωτεύεται με πάθος μια άλλη κοπέλα. Σε μια από τις σκηνές του έρωτά τους, η γλώσσα της άλλης κοπέλας μοιάζει σαν φίδι, η κίνησή της, όπως μπαίνει στο στόμα της Αλίκης, ή της γλείφει το αιδοίο ή της φιλά το στήθος της και το υπόλοιπο σώμα. Ακόμα και ο ήχος. Η Αλίκη νιώθει τα δόντια της άλλης κοπέλας να βυθίζονται στο λαιμό της, όπου αίμα στάζει στο σώμα της και της προκαλεί επίσης έντονο πόνο.


Και ξαφνικά η Αλίκη μπλέκει σε μια ερωτική ή ακόμα και σαδιστική ιστορία με βαμπίρ. Μέχρι που τελικά σκοτώνει την άλλη κοπέλα-βαμπίρ για να απελευθερωθεί από τα μάγια της. Λόγω των στοιχείων αυτών της ιστορίας, αναζητήθηκαν μουσικές από soundtracks ταινιών horrotica, που θα συμπλήρωναν το μουσικό παζλ της συγκεκριμένης εκπομπής. Μουσικές των Manfred Huble και Siegfried Schwab από την ταινία Vampyros Lesbos του Jesus Franco, αλλά και του Bruno Nicolai από την ταινία Marquis de Sade's επίσης του Jesus Franco, αλλά και ταινίες όπως το Requiem for a vampire του Jean Rollin ή και το Shiver of the vampires του ίδιου σκηνοθέτη.

Μέσα από την παραπάνω αναζήτηση της ιστορίας, των χαρακτήρων, αλλά και το ρόλο της μουσικής στη ραδιοφωνική αυτή εξιστόρηση (storytelling), το έκτο κεφάλαιο ήταν άλλη μια νέα φάση των εκπομπών της Αλίκης. Πλέον παρουσιάζονταν μια ολόκληρη ιστορία μέσα στο δίωρο, αρκετές περισσότερες σκηνές από τις προηγούμενες εκπομπές. Σχεδόν μια ραδιοφωνική κινηματογράφηση.

Από το συγκεκριμένο κεφάλαιο, ένιωθα και γω πιο άνετα πλέον στο να αναζητήσω τις αναφορές μου, καθώς "ψαρεύω" τα στοιχεία της ιστορίας. Βασική αναφορά για το πρώτο μέρος του "Pig And Pepper" (mixcloud link) ήταν το θεατρικό έργο "Σωσμένος" (Saved) του Edward Bond.

Η Αλίκη μπλέκει με μια παρέα νταήδων. Κάποια στιγμή βρίσκονται σε ένα πάρκο. Εμφανίζεται μια νεαρή ξένη γυναίκα (είχε επιλεχθεί στην εκπομπή η γυναίκα να είναι Αλβανίδα) με το μωρό της σε μια κούνια. Η γυναίκα αφήνει το μωρό για λίγο και η παρέα πλησιάζει το καροτσάκι. Αρχίζουν να κακοποιούν το μωρό και στο τέλος το λιθοβολούν μέχρι να πεθάνει.

Η Αλίκη που προσπάθησε να τους σταματήσει, τη χτυπήσανε και την αφήσανε αναίσθητη. Όταν ξυπνάει, πλησιάζει το νεκρό μωρό και μέσα στα αίματα αυτό που "βλέπει" είναι ένα νεκρό γουρούνι. Βρίσκεται σε ένα σφαγείο γουρουνιών, όπου μπροστά της σφάζονται εκατοντάδες γουρούνια, οι ήχοι, οι εικόνες της σφαγής, αλλά και τα νεκρά γουρούνια κρεμασμένα σε τσιγκέλια συμπληρώνουν τον εφιάλτη.

Τρέχει μέσα στην πόλη χαμένη και σοκαρισμένη από το έγκλημα που έγινε μπροστά στα μάτια της. Αρχικά σκέφτεται ότι πρέπει να απευθυνθεί στις αρχές για να καταγγείλει το έγκλημα και την παρέα. Όταν όμως βρίσκεται έξω από το αστυνομικό τμήμα, αποφασίζει να "πάρει το νόμο στα χέρια της. Δανείζεται ένα όπλο, και αναζητεί την παρέα στην πόλη. Τους βρίσκει σε ένα εγκατελειμένο εργοστάσιο. Εκεί σκοτώνει εν ψυχρώ τον αρχηγό της παρέας.

Μουσικά, έγινε μια σύνδεση παλιότερων blues με τη σύγχρονη dubstep, industrial μουσική. Τραγούδια της Ιαπωνέζας Asakawa Maki ή και blues των φυλακών (Jimpson) με μουσικές των Distance, Shadowlust και του Matthew Herbert.

Στο δεύτερο μέρος του Pig And Pepper (mixcloud link), βρίσκουμε την Αλίκη να περπατάει στους δρόμους της πόλης. Εκεί βλέπει ανθρώπους να συλλέγουνε την τροφή τους από τα σκουπίδια. Παράλληλα προσέχει μια γάτα με ένα περίεργο χαμόγελο, χωρίς στην αρχή να δίνει σημασία. Ξαφνικά εμφανίζονται αστυνομικοί και διατάζουνε τον κόσμο να σταματήσει να μαζεύει σκουπίδια γιατί ούτε αυτά είναι δωρεάν και φορολογούνται. Ο κόσμος δεν σταματάει και οι αστυνομικοί επιτίθενται εναντίον τους. Η Αλίκη φεύγει τρέχοντας.


Σε έναν δρόμο παραπέρα, εμφανίζεται μπροστά της η γάτα, αναδυόμενη μέσα από τα σκουπίδια ενός κάδου. Όντως το χαμόγελό της είναι ανθρώπινο και μάλιστα της μιλάει κανονικά. Το όνομά της είναι Ιλιένια και της περιγράφει την ιστορία της. Η Ιλιένια ήταν μια πολύ όμορφη πόρνη πολυτελείας (με το πιο ωραίο χαμόγελο). Την ερωτεύθηκε ένας γόνος πλούσιας οικογένειας. Ενώ στην αρχή ήταν όλα κανονικά, αυτός άρχιζε να φέρεται εμμονικά και να την παρακολουθεί. Μάλιστα άρχισε να δυσανασχετεί που η Ιλιένια "πήγαινε" με άλλους πελάτες.

Ένα βράδυ, μπαίνει βίαια στο διαμέρισμά της. Την πληρώνει να του κάνει έρωτα. Αυτός αγανακτεί ακόμα περισσότερο όταν η Ιλιένια δεν του χαμογελάει, όπως κάνει τις περισσότερες φορές. Την πετάει κάτω, βγάζει ένα μαχαίρι και της χαράζει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο. Όταν δεν του αρέσει το αποτέλεσμα της νεκρής κοπέλας πλέον, παίρνει ένα σφυρί και της θρυμματίζει το κεφάλι. Το πνεύμα της νεκρής κοπέλας μεταφέρεται και εγκλωβίζεται στη γάτα.

Η Ιλιένια ζητάει από την Αλίκη να βρουνε το δολοφόνο της. Όντως τον αναζητούν και καταφέρνουν να τον απομονώσουν και να τον απαγάγουν. Τον δένουν σε ένα κρεβάτι γυμνό. Η Ιλιένια μιλάει στο σκοτάδι και αυτός σοκάρεται γιατί νόμιζε ότι την είχε σκοτώσει. Η Ιλιένια ζητάει από την Αλίκη να τον σκοτώσει. Η Αλίκη το κάνει. Μετά μεταφέρουν το πτώμα του σε έναν κάδο. Η Ιλιένια μπαίνει και αυτή στον κάδο. Όταν η σκουπιδιάρα μαζεύει τα σκουπίδια από τον κάδο, η γάτα πεθαίνει και αυτή μέσα στη σκουπιδιάρα. Και απελευθερώνεται η ψυχή της.

Όταν μετά η Αλίκη περπατάει στους δρόμους της πόλης μέσα στη νύχτα, εμφανίζεται πλέον η ίδια η Ιλιένια μπροστά της. Μια πανέμορφη κοπέλα. Και την ευχαριστεί.

Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος της ChicOnAir εκδοχής της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων. Και αυτή την Τετάρτη 26 Μαρτίου από τις 21:00 μέχρι τις 23:00 θα γίνει η ανασκόπηση της ιστορίας μαζί με τις μουσικές που τη συνόδευσαν σε όλες αυτές τις εκπομπές.

Αποκλειστικότητα του διαδικτυακού ραδιοφώνου, Poplie.

Tune in the ChicOnAir!

 

Σχόλια