November news [2015]


Αισίως αρχές Νοεμβρίου και παρότι είχα καιρό να γράψω κάτι ημερολογιακού χαρακτήρα, μπορώ να πω, πως οι τελευταίοι μήνες ήταν αρκετά έντονοι απο δημιουργικής άποψης. Αλλά και "μάθησης".

Το δημιουργικό κομμάτι περιλάμβανε δύο νέους διαλόγους "Κωνσταντίνου & Ελένης", και το "re-work" ενός προηγούμενου, στους οποίους επανήλθα μετά από τρία χρόνια για χάρη του τοπικού πολιτιστικού εντύπου "Κήπος της Πρέβεζας". Παρουσιάστηκαν οι διάλογοι "The Revival-Twin & Preaks", "Joy Division" και μια νέα εκδοχή "All we need is... Love" (θα συμπεριληφθεί στο τεύχος Νοεμβρίου).


Και φυσικά το mixtape Petroleum-ism, αποκλειστικότητα του Random Access Radio. Ένα mixtape, που παρουσίασε την πιο ολοκληρωμένη φάση μου στη μουσική παραγωγή, μέχρις στιγμής. Μπορεί να επικεντρώθηκε αρκετά σε "ηχητικά τοπία", (καταλαβαίνω ότι για πολύ κόσμο "ενοχλητικά"), αλλά ήταν από άποψη παραγωγής ότι πιο προσεγμένο  (και πιθανότατα πιο προσωπικό) έχω πραγματοποιήσει μέχρις στιγμής.


Στη συγκεκριμένη εξέλιξη, καθοριστικό ρόλο έπαιξε ένα δωρεάν online μάθημα εισαγωγής στη μουσική παραγωγή, από τη σειρά μαθημάτων του κολλέγιου του Berklee, με τίτλο Coursera. Ένα εργαστήρι έξι εβδομάδων, που ήταν απαραίτητο, ώστε να αποκτήσω έναν αρχικό κώδικα κατανόησης σε ότι προσπαθώ να καταπιαστώ τα τελευταία δύο χρόνια. Σίγουρα βοήθησε να ολοκληρώσω το συγκεκριμένο mixtape ακριβώς όπως θα ήθελα.

Όσον αφορά το πως προέκυψε η ιδέα του πετρελαίου, δεν είμαι σίγουρος. Κάποια κομμάτια είχαν ήδη φτιαχθεί, αλλά δεν είχαν κάποια ξεκάθαρη κατεύθυνση. Όταν όμως ήρθε η ιδέα του πετρελαίου, αμέσως αποφάσισα να τα συμπεριλάβω στη λίστα κομματιών του mixtape. Επίσης, δεν θυμάμαι καν πως δημιουργήθηκαν αυτοί οι σχετικά "ωμοί" ήχοι, απλά ξέρω πως ξεπετάχθηκαν από το modular synth της εταιρείας Dread:box, Erebus και το Korg Volca Sample. Αλλά και επιπλέον επεξεργασία, φίλτρα, εφέ από κάποια plug-ins στο Ableton Live 9. Επίσης, κάποιος που ασχολείται με τα συνθεσάιζερ χρόνια και γνωρίζει τις δυνατότητές τους ή τους ήχους τους, προφανώς μπορεί εύκολα να αναγνωρίσει το πως δημιουργήθηκαν οι ήχοι (φίλτρα, oscillators, resonance, κλπ), αλλά για μένα είναι ένας νέος κόσμος, από όλες τις απόψεις, και οι περισσότεροι ήχοι ανέκυψαν από "ευχάριστα ατυχήματα".

Επιπλέον, το συγκεκριμένο mixtape είναι άλλο ένα καθοριστικό μονοπάτι, που μου ανοίγεται για να διασχίσω. Ανάλογης έκπληξης με το live soundtrack της Αλίκης Στη Χώρα των Θαυμάτων (αποκλειστικότητα του διαδικτυακού ραδιοφώνου poplie), αλλά και το soundtrack του Φάουστ (αποκλειστικότητα του Random Access Radio). Δεν έχω σκοπό μόνο να δημιουργώ "ηχητικά τοπία" ή ατμοσφαιρική "σαουντρακική" μουσική, αλλά το να ακολουθώ το ένστικτό μου είναι κατεξοχήν μια ενδιαφέρουσα δημιουργική διαδικασία, αν όχι περιπετειώδης.

Στους επόμενους μήνες θα παρουσιαστούν και άλλα κομμάτια, και θα επανέλθουμε και στα νέα επεισόδια του Φάουστ. 

Στο επανειδείν!

Σχόλια